Duke rimenduar lëvizjen palestineze

2 hours ago 21

Nga Yezid Sayigh

Kthimi i Donald Trump në Shtëpinë e Bardhë u paraqet palestinezëve në territoret e pushtuara perspektiva që nuk janë aspak inkurajuese. Jeta e përditshme për palestinezët ishte tashmë e vështirë dhe shpesh e dhunshme edhe para sulmit të Hamasit në Izraelin jugor më 7 tetor 2023. Lufta izraelite që pasoi në Gaza, e shoqëruar me një rritje të mprehtë të dhunës së kolonëve hebrenj në Bregun Perëndimor, e çoi në ekstrem niveli i brutalitetit me të cilin u përballën palestinezët.

Administrata amerikane e udhëhequr nga Presidenti Joe Biden ose pasardhësja e tij e caktuar, Kamala Harris, ofroi pak mundësi për lehtësim të vërtetë, por kushtet janë pothuajse të sigurta që do të bëhen edhe më të vështira nën presidencën e Trump.

Lëvizja globale e solidaritetit me palestinezët që është shfaqur gjatë vitit të kaluar do të përballet me një detyrë gjithnjë e më të vështirë, edhe pse do të vihet nën presion në rritje, veçanërisht pasi në Shtetet e Bashkuara, administrata e re synon të shtypë mospajtimin shoqëror dhe politik në përgjithësi – me protestat pro-palestineze, arsimin e lartë dhe lirinë e shtypit në krye të listës.

Sistemi i vdekjes

Megjithatë, ndërsa sfidat rriten, lëvizja kombëtare palestineze nuk është në gjendje të paraqesë përgjigje efektive. Shumë e panë 7 tetorin si një demonstrim të dinamizmit të Hamasit dhe qëndrueshmërisë së luftës së armatosur që pretendon të zhvillojë kundër pushtimit izraelit dhe mohimit të të drejtave palestineze.

Por sulmi maskoi një realitet më të thellë: për çerek shekullin e kaluar, Hamasi ka qenë fraksioni i fundit efektiv brenda një sistemi politik palestinez në vdekje dhe pas shkatërrimit të Gazës dhe popullsisë së saj nga Izraeli, Hamasi përballet me të njëjtin fat si pjesa tjetër e këtij sistemi. E parë në këtë këndvështrim, 7 tetori vendosi gozhdën e fundit në arkivolin e lëvizjes bashkëkohore kombëtare palestineze.

Vrasja e liderit të Hamasit, Yahya Sinwar, më 17 tetor dhe e paraardhësit të tij Ismail Haniyeh gati tre muaj më parë ishte vetëm një shënues në këtë trajektore, jo shkaku i saj.

Lëvizja kombëtare palestineze, që u shfaq në vazhdën e Nakhba-s, u mishërua më pas në Organizatën për Çlirimin e Palestinës (OÇP). E formuar në vitin 1964 dhe e marrë në pushtet në vitin 1968 nga lëvizja kryesore nacionaliste, Fateh dhe grupe të tjera më të vogla guerile, OÇP përfundimisht nënshkroi Marrëveshjet e Oslos të vitit 1993 me Izraelin, duke lejuar krijimin e një Autoriteti Palestinez (AP) autonom në pjesë të territoreve palestineze të pushtuara nga Izraeli në vitin 1967.

Në sytë e kundërshtarëve të tyre, Marrëveshja e Oslos e bëri Fateh dhe udhëheqësin e saj, Yasser Arafat, president i OÇP, bashkëpunëtorë të okupimit izraelit. Qofshin të drejta apo jo, marrëveshjet shënuan në mënyrë efektive fundin e lëvizjes kombëtare palestineze. Shoqëria palestineze është çmobilizuar.

Dhjetëra mijëra aktivistë që morën pjesë në intifadën e parë kryesisht jo të dhunshme të vitit 1987 dhe mijëra të burgosur të liruar nga Izraeli pas marrëveshjes së paqes u vendosën në listat e pagave të Autoritetit Palestinez, ndërsa sindikatat dhe shoqatat e tjera bazë u vendosën si zgjatime të Fateh dhe kontrollin e AP.

Sistemi i kuotave i krijuar prej kohësh i OÇP-së i lejoi mbështetësit e Fateh të kapnin pjesën e luanit të emërimeve dhe përfitimeve në sektorin e ri publik, i cili u trefishua menjëherë në 39 mijë punonjës. Që atëherë, inflacioni nuk është ndalur kurrë me personelin civil dhe të sigurisë që u rrit në 86 mijë njerëz në 1997, 124 mijë në 2003 dhe 154 mijë (përfshirë 71 mijë vetëm për personelin e sigurisë) në 2005.

Fraksionet më të vogla gjithashtu kanë marrë pjesën e tyre. Anëtarët e Fateh-ut fillimisht kryesuan intifadën e dytë të militarizuar, që shpërtheu në fund të vitit 2000, por ky ishte veprimi i fundit i rëndësishëm i organizatës kundër Izraelit. Pjesa më e madhe e aftësive organizative dhe koherencës së mbetur u shpërbë kur Izraeli ripushtoi pjesën më të madhe të zonave të autonomisë palestineze në Bregun Perëndimor në vitin 2002.

Në vitet në vijim, Fateh dukshëm nuk arriti të mobilizojë anëtarët e tij të shumtë për të përforcuar dhe mbështetur iniciativat popullore jo të dhunshme kundër intensifikimit të kolonizimit izraelit në Bregun Perëndimor dhe Jerusalemin Lindor.

Fshati Bilin, ku aktivistët e solidaritetit palestinezë, hebrenj izraelitë dhe ndërkombëtarë i rezistuan me sukses një rrëmbimi të tokës izraelite në 2005-2007, u dallua pikërisht sepse ishte përjashtim dhe jo rregull. Humbja e kontrollit të Rripit të Gazës nga Fateh ndaj Hamasit në vitin 2007 dhe statusi i tij i spektatorit pasi Izraeli forcoi rrethimin e Gazës dhe zhvilloi katër luftëra me Hamasin gjatë shtatëmbëdhjetë viteve të ardhshme, nënvizoi mungesën e rëndësisë së tij.

Sigurisht, Fateh kishte mjete të kufizuara për të ndikuar në ngjarjet në Gaza, por paaftësia e tij për të penguar vendbanimet izraelite në Bregun Perëndimor dhe Jerusalemin Lindor, aq më pak për të arritur pavarësinë, fliste për një pamjaftueshmëri më të madhe.

Zhvendosja e paradigmës

Shumë para 7 tetorit, Fateh ishte bërë një kufomë, pa vullnetin e tij apo aftësinë për veprim autonom. Vdekja e tij politike u theksua kur shërbimet zyrtare palestineze të sigurisë, të nxjerra nga radhët e tij, e zëvendësuan atë si instrumentin kryesor të kontrollit të Autoritetit Palestinez në mes të një transformimi autoritar në Bregun Perëndimor (për të pëlqyer shërbimet e sigurisë së Hamasit në Rripin e Gazës).

Ish-grupet guerile dhe partitë politike në të majtë të Fateh, duke përfshirë Frontin Popullor për Çlirimin e Palestinës, Frontin Demokratik për Çlirimin e Palestinës dhe degën e tij Fida, si dhe Partinë Popullore Palestineze (ish-komuniste), kanë qenë gjithashtu. u zhvendos në plan të dytë.

Hamasi nuk ishte kurrë zyrtarisht pjesë e OÇP, por ishte pjesë e lëvizjes më të gjerë kombëtare palestineze dhe nuk i shpëtoi të njëjtit fat. Mbi të gjitha, Hamasi kurrë nuk ka devijuar nga paradigma që dominoi luftën e armatosur palestineze nën OÇP dhe fraksionin e saj dominues, Fateh, e lëre më ta thyente apo transformoi atë. Ashtu si ata, Hamasi ka mobilizuar mjetet e dhunës për të luajtur politikë: për të fituar legjitimitetin nacionalist dhe për të konkurruar me rivalin e tij kryesor palestinez, Fateh, për udhëheqje dhe për të negociuar me Izraelin.

Megjithëse Hamasi mbeti i përkushtuar retorikisht për “çlirimin e plotë” të Palestinës, që nënkuptonte shkatërrimin e Izraelit, veprimet e tij ushtarake nuk e përmbushën kurrë këtë qëllim.

Qofshin sulme vetëvrasëse në vitet 1990 dhe fillim të viteve 2000, sulme me raketa pas marrjes së kontrollit të plotë të Rripit të Gazës në 2007, apo sulmi më ambicioz i 7 tetorit, objektivi politik i Hamasit ka qenë gjithmonë më modest: zëvendësimi i Fatehit në betejën për opinionin publik palestinez, duke penguar ose duke iu përgjigjur vrasjeve izraelite, duke siguruar lirimin e palestinezëve të mbajtur në burgjet izraelite, duke lehtësuar rrethimin izraelit të Gazës ose, më në fund, të detyrojë Izraelin të negociojë pasi Hamasi pranoi një zgjidhje me dy shtete në kartën e rishikuar të vitit 2017.

Hamasi mund të ketë qenë i dënuar me dështim, siç argumenton analisti Tareq Baconi, nga këmbëngulja e Izraelit për të menaxhuar dhe jo për të zgjidhur konfliktin e tij me palestinezët dhe duke hedhur poshtë kërkesat për sovranitetin palestinez.

Luftëtarët e saj vazhdojnë të përballen me forcat izraelite një vit pas hyrjes së tyre në Gaza dhe Hamasi do të qëndrojë si ide, madje edhe si organizatë. Në fund të fundit, Hamasi lind nga një realitet i ashpër material: shpronësimi i dy të tretave të popullsisë palestineze në vitin 1948, pushtimi ushtarak në 1967, rrethimi i Gazës që nga viti 2007 dhe, sot, një luftë që ia kalon të gjithë atyre që e paraprinë atë, brutalitetin e saj.

Palestinezët kanë të drejtë që vdekja e Sinwar nuk ndryshon asgjë për ata që mund t’i rezistojnë pushtimit dhe diskriminimit izraelit në dukje të pafund. Por kjo nuk e ndryshon konkluzionin e matur se Hamasi ishte i mbijetuari i fundit i një lëvizjeje kombëtare palestineze që tani duhet të rimendohet rrënjësisht dhe të riimagjinohet, nëse dëshiron ta kthejë me vendosmëri luftën për lirinë palestineze në rrugën e duhur.

Read Entire Article